2014.04.08.
12:18

Írta: *candy*

KRESZ-teszt Győrben

 Újabb állomására érkezett a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által megálmodott Kreszfelfrissítő.hu egyedülálló kampánya, mely ezúttal Győrött, a Mobilis Győr Interaktív Kiállítási Központban tesztelte a hírességek ismereteit. Mahó Andrea, Rákász Gergely, Vincze Ottó és Tóth Gabi is lelkesen ült vissza az iskolapadba, hogy egy online szintfelmérő kitöltésével bizonyítsák, tudásuk az évek során mit sem kopott. A győri sztárok ezt követően egy szlalompályán mutathatták meg rátermettségüket egy gyakorlati vizsga keretében.

KRESZ_GYOR_7.jpg

„Győr közlekedéskultúrája az elmúlt évek alatt nagyon sokat fejlődött, a kerékpározás itt rendkívül népszerű, aminek nagyon örülünk, ugyanis fontosnak tartjuk a környezettudatosságot. Ha valaki Győrbe látogat, frappánsan figyelmeztetni is szokták a sok biciklisre: Vigyázz, jöhet bármi az utakon, biciklis mindig! Mivel a Széchenyi István Egyetem egy autóipari régióban található, így fokozott figyelmet fordítunk a közlekedésbiztonságra, a társadalmi felelősségvállalás elengedhetetlen a fejlődéshez” – mondja a közlekedésmérnök végzettségű Földesi Péter, a Széchenyi István Egyetem rektora.

„A jövő Győrben épül. Sokan mondják, hogy Győr egy ipari város, ami kulturális célok felé tör, de mi azt szeretnénk, hogy az embereknek először a kulturális szó jusson eszébe. A biztonságos közlekedést alapvetően az emberi tényező határozza meg, rajtunk múlik minden, a mi felelősségünk, hogy mi zajlik az utakon. Ha évente akár egy baleset is történik, az már eggyel több, mint az elfogadható.” – teszi hozzá a Mobilis Győr Interaktív Kiállítási Központ ügyvezetője, Szilasi Péter Tamás.

Mahó Andreának, a Győri Nemzeti Színház Artisjus-díjas művésznőjének 16 éve van jogosítványa, amit állítása szerint anno nehezen szerzett meg, a mostani 85%-os eredmény viszont arról tanúskodik, hogy KRESZ tudása teljesen naprakész. Andi nyugodt sofőr, kiegyensúlyozottan vezet, természetesen létezik olyan helyzet, ami őt is képes kihozni a sodrából.

„Andreához hasonlóan engem is nagyon nehéz felidegesíteni, általában hosszú vidéki útjaimon konferenciabeszélgetéseket intézek az autóban, vagy hangoskönyvet hallgatok, elfoglalom magam. Kisgyerekként egy lábbal hajtós bádogautóban ülve kezdtem ismerkedni a vezetéssel, majd megtanultam biciklizni, de igazi autókormányt csak az oktatóm mellett fogtam először” – mesél vezetési élményeiről Rákász Gergely, orgonista, Győr kulturális nagykövete, aki nehezen viseli, mikor hajnali 3 órakor egy kihalt kereszteződésben kell több percet várnia, hogy zöldre váltson a lámpa, de természetesen eleget téve a KRESZ szabályainak, türelmesen kivárja.

Tóth Gabi a sportos, olaszos stílust képviseli, ő az, aki ha felveszi a vezetési ritmust, akkor abból lehetetlen kizökkenteni.

„Nagyon szeretek Győrött vezetni, imádom ezeket az utcákat, de az igazi kihívás Budapest. Sokszor előfordul, hogy 20 percet kell köröznöm ahhoz, hogy végre be tudjak hajtani egy utcába. Ilyenkor és néhány hasonló esetben hangot szoktam adni a felháborodásomnak, persze a megfelelő formában. Nyilvánvalóan az, hogy sportosan, rugalmasan vezetek, az nem jelenti azt, hogy nem tartom be a szabályokat. Bár a teszteredményemből azt szűröm le, hogy a tudásom kicsit megkopott, így kifejezetten jó ötletnek tartom a Kreszfelfrissítőt, szerintem rendkívül hasznos mindenkinek, aki régebben szerezte meg a jogosítványát.” – teszi hozzá Tóth Gabi, a Győri Nemzeti Színház vendégművésze, az X-Faktor mentora, aki szívügyének érzi a biztonságos közlekedés hangsúlyozását.

Vincze Ottó, aki kimagaslóan, 97%-osan teljesítette az online tesztet régebben hevesen, szenvedélyesen vezetett, azonban mára már lehiggadt. Mióta gyereke van, sokkal figyelmesebb, kiegyensúlyozottabb sofőr, persze a külső körülmények, autóstársai jelentősen befolyásolják a reakcióját egy-egy helyzetben. Az egykori győri focista úgy tartja, hogy ha ő odafigyel a közbiztonságra, akkor máris egy emberrel többen közlekednek felelősségteljesen, és ez is sokat számít.

„Egyetlen egy olyan szabály van, amit én is, és szerintem mindenki nehezen tart be, ez pedig a sebességkorlátozás. Sokszor adódik úgy, hogy sietnem kell, késésben vagyok akár önhibámból kifolyólag, akár más oknál fogva, ilyenkor kicsit jobban odalépek a gázpedálra. 35 perc alatt úgy gondolom meg lehet tenni olykor a Budapest-Győr távot.” – mosolyog Ottó szelíden, aki mostanában 13 éves kisfiát tanítgatja automata autót vezetni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreszrefel.blog.hu/api/trackback/id/tr245986467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása